Dan moet u een duplicaat aanvragen bij de cel ADR van de Vlaamse overheid. Op uw ADR-certificaat vindt u tot welke gevaarsklasse uw goederen behoren.
Doe eerst aangifte van verlies bij de lokale politie of de bevoegde dienst van uw gemeente.
Vraag tijdig uw duplicaat aan bij het Departement Mobiliteit en Openbare Werken. U kunt tot 1 maand na het ontvangen van uw attest van verlies een duplicaat aanvragen. Voeg het attest van verlies toe als bijlage. U kunt uw aanvraag indienen:
Ongeveer 4 à 7 werkdagen nadat het departement uw attest van verlies ontvangen heeft, wordt het duplicaat met de post aangetekend verstuurd naar uw domicilie-adres. Sinds 1 januari 2019 betaalt u 20 euro (excl. btw) voor uw duplicaat.
Dan moet u een duplicaat aanvragen bij de Federale Overheidsdienst Economie, KMO, Middenstand en Energie. Op uw ADR-certificaat vindt u tot welke gevaarsklasse uw goederen behoren.
Doe eerst aangifte van verlies bij de lokale politie of de bevoegde dienst van uw gemeente.
Stuur een mail, samen met uw attest van verlies, naar de Federale Overheidsdienst Economie, KMO, Middenstand en Energie via ctrl.adr@economie.fgov.be
Dan moet u een duplicaat aanvragen bij het Federaal Agentschap voor Nucleaire Controle (FANC). Op uw ADR-certificaat vindt u tot welke gevaarsklasse uw goederen behoren.
Doe eerst aangifte van verlies bij de lokale politie of de bevoegde dienst van uw gemeente.
Stuur een mail, samen met uw attest van verlies, naar het Federaal Agentschap voor Nucleaire Controle (FANC) via transport@fanc.fgov.be